~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Nu är jag här igen!!!!!

Av Bim - 4 april 2011 19:22

  Vintergäck borde heta Vinterväck,för

nu är vintern väck,ja, i alla fall hos mej,så skönt


VÄLKOMMEN HIT!!!!

***************************************

   Denna lilla krabat,Tusse(snart 1 år),försvann och

det blev lite promenad för husse o matte

  Sigge 10 år,väntade hemma,


På vår färd,fotade jag ngr fina saker i vår natur,

Vi bor såå vackert och har en mycket stor hage strax ovanför vår tomt.

  En stambit som vittnar om mycket historia,jag kan tycka att en sådan här sak är så otroligt vacker i sin enkelhet,,,

  En mycket vacker stubbe,som klätts med och mossa,

lite "tillväxt" finns på den oxå,,så vacker,,,,

  Här,på en gammal stambit hålelr myrorna på att erövra densamma,underbart,,,

  Titta på detta träd,,beklätt,grönt och grannt,,,,   Här närmar vi oss vårt hus,,hagen jag nämnde ligger i oppkanten och är mycket stor,snart fylls den av ljuvliga djur,,,


  Kejsarkronorna har kommit en bra bit på väg,,,,


  Detta bjöds det på igår,,en ljuvlig fiskrätt,med saffran och vitt vin i,går lika bra med matlagningsvin,,mumsigt värre ska jag säja,,,

****************************************

Min dag idag:

Idag har jag varit och handlat

Sen blev det besök på kyrkogården,gjorde fint,tog bort lykta

och gamla växter,,,

Ett längre besök i trädgården blev det oxå,,klippte bort gammalt och fult,,

Gjort en massa matlådor,det blev bl a

* En god köttfärssås,lite annorlundare än vanlig,lite nyttigare

* Goda,nyttiga pannbiffar,smaskis,serverades blomkål/broccolimos till,

   båda dessa rätter har jag tyvärr inga foton på,,

*******************************

Nu ska jag kolla lite mail och annat,

Ska hälsa på hos er ikväll oxå,annars imorron

Tack snälla ni för kommentarer,jag har ej varit inne hos er i helgen,

men det är mkt när man jobbar långa pass o så


  Med detta nytagna kort så säjer jag tack och hej för idag,


Önskar er allt gott,

Kram från  Calma:=)



 
 
mortuta

mortuta

4 april 2011 21:03

Åh, vilken lyckans ost du är som bor där våren har kommit. Jag längtar såå då jag ser alla dina fina bilder. Dessutom så är du väldigt fin på dina nya bild!
Trevlig kväll/ mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

4 april 2011 22:40

men Tusse hittades väl igen? nu blev jag lite orolig, vilka vackra bilder med våren som temat du tagit
ha en fortsatt fin vecka - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
kristina

kristina

4 april 2011 22:46

Det verkar som våren har kommit rejält hos dig.
Bra namn på vintergäck.Vilken härlig natur du har omkring dig!
Kramar på dig min vän!!!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

5 april 2011 11:17

kommer bara in och önskar dig en fin tisdag vännen
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

5 april 2011 12:56

Så fint ni bor och många fina kort som vi får titta på
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Janike

5 april 2011 18:14

Hejsan, Vilka härliga kort du tagit.Nu går det att säga att våren kommit på riktigt.
Måste säga att det här kortet är toppen.
Må så gott / Janike

 
irja

irja

6 april 2011 02:13

Käraste vännen,,, tassar in här hos dig och ser att våren är långt framskriden hos dig, bra, för nästa vecka kommer vi ner till S-holm och våldgästar våra nära och kära,,,ska se om jag hittar den bästa stassen, för för våran del nalkar det pingstbröllop, våra yngsta dotter gifter sig då,,,,
Fast nu är det sorg i mitt sinn, ,,,, vackra vår bilder vi bloggvänner får delta i,,, våren kommer så sakdeliga till oss också videkissarna slår ut och krokusen i rabatten kikar så blygsamt fram,,, idag har vi haft rikdigt varmt+14½ grader , härligt....så nu tinar väl snön fort bort....
HA det bäst vännen....
KramiZ IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

6 april 2011 06:11

Mysigt ni verkar bo,och tack för dom fina fotonen du bjuder på! Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards