~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg under mars 2011

Av Bim - 30 mars 2011 21:40

  Varsågoda,denna bukett får Du/ni som tittar

                              in till mej nu,

Den är oxå en symbol för allt som gör mej så glad,lycklig, tillfreds,

ibland blir man bara så påmind,om livets alla olika skiften


 


Jag har en underbar familj,med allt vad det innebär,

Har ju som jag nämnt förut fått kontakt med min andra syster,Carina igen,

det känns så varmt i hjärtat,TACK min familj,,,  


Har ett bra jobb,ger mej INTE någon fet pension,om ca 4½ år, MEN det tar vi då,,*L*


Har så fina vänner,försöker verkligen att odla denna vänskap,   

gör iaf mitt bästa,sen bjuder inte alltid livet på möjligheter att kanske

träffas,men man vet att de finns där

Jag hoppas att jag finns åt motsatt håll,

 Extra glad för Lotta som efter så många år,finns med i mitt liv igen,   

(tack för pratstunden ikväll)  


Idag har det planterats i lite urnor o så,,

bild kommer en anna dag,,kameran ej vän med mej,som en återkommande grej


Jag ska ej bli mer långrandig än så,,ikväll iaf,,*L*

Tack alla goa för era kommentarer hos mej,,blir såå glad för det

Ikväll är jag lat(oxå) men imorron är jag ju helledig o har lite mer tid oxå,,


  goá vänner!!

  Mina älskade döttrar,en stolt mamma

   Calma,,,,


Av Bim - 27 mars 2011 08:27

  allihopa,kul,just DU tittar in,,,,



Först av allt vill jag berätta en sak,en mycket betydelsefull sak för mig,

Jag har efter många år,mycket många,äntligen kontakt med min andra syster igen,

Det är så underbart,så ni kan ej ana.

  Carina,har saknat dig så mycket i mitt liv,


ps.Carina,vet att du läser min blogg,vill du maila mig,så jag får mailadressen igen,borta på båda datorerna,PLUS kortet på dej,vill jag gärna ha igen ds.




Söndag hos Calma ja,hmmm,

Vet ni,den ska bli alldeles lugn(hoppas jag ej får ångra jag skrev det *L*)

Bara njuta av att jag är ledig,,

Sovit ca 9 tim inatt,så d behövde jag väl


Igår var jag lite igång,men tog bara det som var lätta fönster,

de andra får vi ta ngn annan gång

  detta var mitt sovrumsfönster innan

  och nu,(sorry för mörk bild,togs lite senare,dål fotograf )*L* samt att jag strukit dem efter foto togs hehe

  Gillar dom iaf,,och det var ju kul att den

passade någonstans iaf,,

  Korgen där jag har mina balkongskor o tofflor

fick sig en liten tutch,,gammal spets jag hittade i gömmorna,

  ja förresten i detta gamla skåp,som jag fått

av en go kompis,där inne finns lite smått o gott *L*


     Dessa fick jag av mannen,

tyckte jag varit duktig,då blir man glad  


  Köpte detta i mitt tycke så underbara kakfat,

just nu får det fungera som depå för stenar,som jag älskar,

högst upp ligger 2   n


  Var bara tvungen att ta in några,,så ljuvligt


Somsagt,idag blir det vila,verkligen,

Ska ladda för jobb imorgon,


Önskar er så en fin söndag,på det sätt som ni kan åtnjuta den,

  mina vänner

  Kram från Calma:=)





Av Bim - 24 mars 2011 09:24

  goa bloggvänner,besökare

******************************

Först,lite bloggstrul,följande :

Hos Gerty står det,"går ej att kommentera" när man klickar på just kommentera

Hos Spanaren kommer ej den bloggsidan upp när jag går in på min länk

Hos Susann,hennes sista bloggadress,så kommer den ej upp heller,

Alltid,nästan som jag ej kommer in hos ngr,eller det är ngt strul,

Nåväl tanken var ghod,hos er alla andra har jag titta in

******************************


   Skulle kunna sjunga för er,,Vilken dag

Del denna underbara solen som bara är så härlig,

Sen,idag har jag MINDRE ont än vanligt i knät,,bara en sån sak,ger mej

sån dagskick,,bara njuta så länge det varar,,

******************************

Jobbet väntar kl 12 o kör til 21.15,,men det går,,

Håller på med lite revidering av pärmar och sånt,hoppas det blir tid att sitta,så man blir färdig ngn gång,,älskar såna saker,,

Men vårdtagarna går först,så man får ta den tid som blir.

******************************

  Mmm,snart,snart,kan man njuuta av denna lilla stuga igen,

Staket helt kass runt om,liksom grind,,men vi får se hur det blir,

Christer måste bli återställd och jag är "ju inte mkt att ha" just nu,

Men att bara åka dit,njuta av

  sånt här,

  eller turer med båten

  eller dessa så goa djur,som är intill oss,

Allt detta som är så små saker kanske,ger sån livskvalité

***************************************

  Nu var det läge igen känner jagmmför min sommarfot*L*

  Varmaste kramen från Calma:=)

Carpediem vänner,,,,,

Av Bim - 23 mars 2011 09:09

  på er alla vänner som tar en glutt hos mej,,,,

Välkomna!!!!

..................................................


  Först så har denna lilla "väna" varelse,Tusse, haft sönder en

nionde sak,,snart har vi tiosaksjubileum,,DÅ ni *L*

Men han har sina ljusa stunder OXÅ *L*,, vi älskar honom,ja även

  denna härliga kille,gamlingen Sigge

När vi ändå har djurtemat så

  finns Sassa alltid i våra tankar

...............................................

Varför OnsdagsGlad då?

Jo,,

I måndags ringde jag ortopedmottagningen och berättade om mina besök,

de hade fått anteckn om det som var för ca 3 v sen,ej det sista,i lörd,

(tror jag skrivit detta redan,sorry),men jag skulle iaf avvakta,

Detta var i måndags!!

Igår,Tisdag så fanns ett brev från ortopeden,fått tid den 6 april!!!!!!

hos en av de läkare jag haft nu

därför så GLAD,så snabbt marcherat av dem...

Tills dess bara att kämpa på,,kryckan o jag *L*

...............................................

Nu ska jag äta min frulle,

Göra mej redo för jobb

..............................................


Till sist en fråga,?????

Är det någon mer än jag som får skriva allt när man ska kommentera,

därför bara skrivit till en idag(än så länge)

Får skriva allt,inget kommer upp automatiskt,kanske någon som vet


Önskar er alla  en fin   dag,som det är här


Kram från  

Av Bim - 21 mars 2011 20:37

  Hej på er,,välkomnar er hit,,det gör jag med denna bild på Calma,i Turkiet,,mmm värme,värme,,

*****************************

Idag jobbat,knät ont,,pratat med ortopeden,de hade ej fått ngr anteckningar från mitt besök i lördags på akuten,

OM de får det,så kan det användas som remiss,för NGT måste göras,

tills dess så jobbar jag,använder en krycka vid längre gång,sas,stödjer med värktabletter,

Jag är skötare till yrket,men detta kan t om jag fatta är ngt med miniskeln,,känner ju smärtan precis där

Men,om ortopeden ej får ngn remiis från akuten,då får jag börja om,på VC med rtg,remiis osv,jaja vi får se

****************************

Såg att ngr smaskat av mitt recept,,kul,,ja de är sååå goda de där   

****************************

Ikväll blir tidig kväll,såå trött,och knät behöver vila,

Jobb imorron,sen hämta min trasiga dator,snyft,*L*  


Dessa kunde jag ej titta in till ikväll,   

annars varit inne hos alla kina vänner här

Malin.Monica,Spanaren,Sussi,sorry,ni hade säkert ngt trevligt att visa *L*


  Calma säjer gonatt o skickar varma kramar    

Av Bim - 21 mars 2011 20:37

  Hej på er,,välkomnar er hit,,det gör jag med denna bild på Calma,i Turkiet,,mmm värme,värme,,

*****************************

Idag jobbat,knät ont,,pratat med ortopeden,de hade ej fått ngr anteckningar från mitt besök i lördags på akuten,

OM de får det,så kan det användas som remiss,för NGT måste göras,

tills dess så jobbar jag,använder en krycka vid längre gång,sas,stödjer med värktabletter,

Jag är skötare till yrket,men detta kan t om jag fatta är ngt med miniskeln,,känner ju smärtan precis där

Men,om ortopeden ej får ngn remiis från akuten,då får jag börja om,på VC med rtg,remiis osv,jaja vi får se

****************************

Såg att ngr smaskat av mitt recept,,kul,,ja de är sååå goda de där   

****************************

Ikväll blir tidig kväll,såå trött,och knät behöver vila,

Jobb imorron,sen hämta min trasiga dator,snyft,*L*  


Dessa kunde jag ej titta in till ikväll,   

annars varit inne hos alla kina vänner här

Malin.Monica,Spanaren,Sussi,sorry,ni hade säkert ngt trevligt att visa *L*


  Calma säjer gonatt o skickar varma kramar    

Av Bim - 20 mars 2011 07:27


                    Bregottkakaor

Ugn 175 grader


300 gr extrasaltat bregott

1½ dl socker

2½ dl maizenamjöl

3 dl vetemjöl

1 tsk bikarbonat


Blanda alla ingridiernser,gärna i mixer

låt vispas fluffigt


Lägg 1 tsk i små bakformar


Grädda i 30 minuter


ÖPPNA INTE! ugnen de första 20 minutrarna


Kram Calma:=)                       

Av Bim - 20 mars 2011 06:39

   denna iaf här mycket   iga söndag

Välkommen till mej

*****************************

   puss på er,ja nästan iaf,,för idag är jag betydligt gladare

än igår och innan,,ni har säkert inte missat gnället om mitt onda knä

Var ju på akuten för 3 v sen,de tappade på lite vätska ej mkt alls,röntgade fick inflammationshämmande tabl osv..

Sen blev det ju värre,igen,,haft sååå ont så igår blev det akuten igen,

Denna gången hade jag betydligt mer vätska i knät,drygt 40 ml,det gick

knappt att hitta knäleden,sa läkaren,jämntjockt

Nåväl,punktion som sagt,cortison och bedövning sprutades in oxå

Det han oxå kunde se på förra rtg var att det är en begynnade artros,och dom vet jag ju går i skov(längtar tilll lugnt skov nu)

En tendens till miniskproblem


Idag är svullnaden betydl mindre men har ju ej gått så mkt på benet än,

Värk fortf,men bättre iaf,

SÅ NU är det färdiggnällt *L*

******************************

Idag blir det dammsugning av välbehövligt slag

varken Christer eller jag har ju kunnat,han kan ju fortf inte,men jag ska

försöka jaga,men tar det i lugnt tempo

******************************

Blir nog en tur med bilen,Christer behöver ut lite,förståeligt,så

jag rattar väl vår kärra någonstans.

******************************

   Menyn för dagen ej bestämd,men jag skulle kunna tänka mej wook,dock ej Chr älsklingsrätt,hmm,vi får se

******************************

   En stund vid mitt pysselbord känns som ett litet

behov,,blir nog så,ngt smycke ska nog bli till under mina flinka fingrar*L*

******************************

Nu ska jag lägga ut recepet på bregottkakorna,men det blir i särskild

rubrik

******************************

   Calma säjer hej då,,med stor kram förstås

   mina vänner






Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards