~Välkommen till Calmas~

Alla inlägg under oktober 2009

Av Bim - 30 oktober 2009 18:41

  

Hej alla vänner,övriga besökare!


Löftet blev till intet,det att jag skulle skriva,mer foton i min blogg

Så blev det bara,,


Varit rätt mkt,som det oxå blir ibland,,


Här kommer en bild iaf,på en ev kommande hund,

vi har hennne på prov,och än bara haft henne 1 vecka,

men stora probl att acceptera vår älskade katt Sigge,det är det som är det avgörande,,

hon ska bara jaga honom hela tiden,men vi jobbar på,,

  

Tjejen heter Kira,är 5 år,champinjon,mkt väldresserad-fostrad,

dock ej vad gäller katter som sagt,

Rasen är dvärgpincher,

otroligt klok o en sån här hund behöver träna hjärnan hela tiden(vem behöver inte det förresten)*L*

Vi köpte en sak som man gömmer godis i och det tog ej ngr minuter innan hon fått ut det,,


  

Sigge tycker dock det är nog så jobbigt,så vi får se hur allt förlöper


Annars så har vi haft ett abrnabrn här x antal dgr,jättekul,

ngr till besöker oss i helgen.

Just ikväll är Christer barnvakt åt ngr o sen kommer det en drös imorron


Har kört bil idag,första gången sen operation,

gick skapligt,men lite jobbigt att hålla foten så där på gaspedalen,(hö fot ju,som är op)

Men det blir bättre o bättre,,


Har ju fyllt år oxå,det blev 59 denna gången,hujeda mej,hihi


Nu sak jag äta lite o så bara vara,,

varit lite down ngr dgr nu,men så blir det ibland,


Önskar er alla en trevlig hallowen,


Stor kram från Calma:=)

  


  


Av Bim - 16 oktober 2009 12:08

   På er alla besökare,välkomna

Jaha ja,så var det fredag igen,och jag är GIPSFRI,lovely...


Har börjat hitta rytmen nu,ja ej vad fart på benen beträffar,

rytmen i att lägga upp dagarna sas,

För även om jag ska sitta med foten i högläge så mkt som det bara går,så

vill man ju få dagen att gå,

men det handarbetas,läses,bloggas o FBookas,går ignm tiskrifter som blivit efter....


  

mm,sådan ska de bli alldeles strax,men fakt,,jag skippar bullen,

den får vänta tills en annan gång,(fyller ju snart),*L*

försöker att ej stoppa i mej sånt här,nu när jag ej kan

promenixa bort det,,

  

sånt är bättre,jus nu iaf,,

detta foto fr Turkiet,beställde när man var vid stranden,mmmmmmm,,,


  

jaja,det här gick an oxå,*L*


  

hehe,uppkallad efter mej,,hehe,skoja bara,men lite häftigt är det,

(finns i Turkiet)

kallas ju detta,betydl bättre än originalnamnet,(ler),

men på bloggen är jag Calma,

betyder ju lugn,ro,och det har jag,i mitt liv....


  

Tack för nu iaf,säjer en tjej som idag är "lätt på foten" (den högra iaf,hihi)


Ha det bäst,

Capediem,,

  

Kram Calma:=)

Av Bim - 14 oktober 2009 22:10

   HEJ!!!!,

Nu skrämde jag er allt,hihi,eller??

Calma hos frissan,bröllopsdagen den 1/3-08,,

kan bara säja att när Christer friade,såg han nog ej detta framför sig,haha

tur detär insidan som räknas,,hujeda mej annars,,,,

  

Så här,det var väl trevligare..*L*,

 

  

Ja,så var ännu en dag till ända,

 

De blev ingen handledning,ja jag valde att stanna hemma,

var ej alls på topp imorse o frös som bara den,ont i huvudet,,

ikväll är det bättre i skallen iaf,men fryser fortfarande,hmm,

 

Jag har ej kollat runt,än,och sett vad ni pysslat med,

ngn vet jag,som jag pratat med via Facebok,

 

Min man laddar just nu pergulatorn så det bara är att knäppa på

för honom imorron bitti,

brukar finnas en slurk till mej oxå sen,närjag slår upp de ljusblå,

 

Ikväll ringde ett av våra 8 underbara barnbarn,Romeo

ha frågade mej(mormor) på sin breda göteborgska, " e d mörrrrrkt hos dej morrrmorrr,e d mörrrrrk", och så räknade han upp olika platser,,han betonar verkligen bokstaven R,,,**LL**

sånt gör en så hjärteglad,så det är inte sant,,,

 

Vecka 44 kommer äldsta barnbarnet,Philip som fyllt 12 till oss,

ska bli sååå härligt,,,

 

Nu önskar jag er godnatt allihopa,

 

Jag ska ladda för morrondagen,ja inget spec,,

sista duchen med balanskonst iaf,för imorron eftermidag ska gipset bort,

underbart,,

 

Sänder detta värmande,helande

   till er alla

 

Varm kram från Calma:=)

 

Av Bim - 13 oktober 2009 07:30

  

Här det Calma som fått morronfnatt,eller nåt,

ingen fara,ska strax inta ryggläge igen,

sovit skapligt inatt,fast mkt svårt att somna,kanske beroende på

att jag var lite sen i dygnsrytmen igår,,

spelar roll,har ju inget spec för mej,,,

 

Idag skulle jag varit med på föreläsning på jobbet,

men känner mej ej hundra o så är det detta med att

ha foten i högläge så mkt som möjligt,

så jag passar nog det idag,,,

 

Ett av våra barnbarn,fyller år den 24 oktober,dagen efter mej,så vi ska

väl se om vi ska fixa present till henne,möjligen ikväll,

min Christer tycker jag kan det där,som han säjer,med färgkombinatoner o sånt,,

   åhhhhh,

är det inte en härlig bild så säg,,från samma svamputflyktsdag som de andra,,

älskar såna här bilder,,

 

   sliten bänk,,

tog denna bild,som är från området där jag arbetar och även bodde i ca 10 års tid,

denna bänken har jag suttit mng ggr på,när jag var ute o gick,ibl med barnen,

ibl satte vi oss o åt en frukt eller nåt här,rastade lite

nu är den nog mest öde o i avsaknad av rumpor i olika dimensioner,*L*

men den är vacker i sig,,


   rönnbär??,

ja,är det ngn som vet vad detta är,,

tagen samtidigt som "bänkbilden",,

personen som jag var ute o gick med sa,"vi kallar den för japanska rönnbär,ngt namn

måste det ju ha", vackert träd iaf tycker jag,


  

Carpediem!!! och

 

Kram Calma:=) 

Av Bim - 12 oktober 2009 13:58

  

HEJ,bloggvänner,besökare,välkomna tll mej!!!

 

Här är e klar o solig höstdag,,

Jag har sovit rätt dål inatt,o idag blev kl ca 10.30 innan jag klev upp!!!,

känns ej hundra i kropp o knopp,ngt på gång kanske,vi får se,

men ha ju inge som hindrar att jag tar d lugnt.

 

Kören ikväll känns som om det ej blir ngt,om d inte blir en "kovändning" i måendet,

älskar ju at sjunga,,men vi får se,,,

  

här en lite bagge på promenad,när vi var på svamputflykt,,

snart ska jag ta en promenad till postlådan,

frisk luft behövs alltid,

  

kolla in detta syskrin,

löpt på en loppis för 100:-,tyckte ja var biligt,,från 1843,står det,

både praktiskt o funktionellt,,

finns nyckel o allt är i original,roligt med såna fynd,

jag gillar gamalt o blandar gärna med de nya,

 

  

med dessa tagetes,som är resultat efter frön från Cina,blommar ännu,,önskar

jag er alla en fortsatt bra dag,vad ni än gör eller befinner er,

 

   KRAM Calma:=)

Av Bim - 11 oktober 2009 21:08

   alla vänner !

 

Börjar med detta;

   Ett ljus, som värmer på mng sätt,så här i höstmörkret,,

 

Ja,en vecka har gått igen,ojoj,vad det rinneriväg.

 

Det blir bättre o bättre i fossingen,lite värktjyng då o då,.

på torsd ska gips,stygn o kryckor väck o det blir bambi på hal is,*L*

 

Idag har det umgåtts med ett av våra älskade barnbarn,Chr o hon var på Busfabriken,

sen var det McDonalds som avnjöts här hemma, av förklarliga skäl var jag inte

med på Busfabriken,men brukar gilla det likamkt jag annars.

Barnbarnet är hemskjutsat och det är åter så tyst i huset,de livar upp de gamla,,härligt

 

  

Vackert eller hur,taget på min gård,mmm,vilka färger


  

Vackert är även detta,som min man kom hem med till mej,

han är bra på det där med at ge blommor,,


  

Ja,vet ej om de är vackra,men otroligt söta o det senaste tillskotten i min gedigna grissamling,

den stora heter Gudrun,den lilla Emelie,båda har jag fått av en härlig

tjej som hete Emelie,,,


  

Emelie är även skapare till denna"bakelse",

jag sa flera ggr,hardu ingen bakelse,eler låtsades beställa,

hon jobbade nämligen i det kök som fnns på mitt jobb,

en dag så sa hon att jag skulle titta i kylen,,

min första tanke var att hon "bara" skojat till det,med lite glasyr ovanpå ett korvbröd,

MEN,det var supergott,,enklaste bakelsen som tänkas kan;

ma kokar o gör vaniljkräm,

lägger det emellan,

glasyr ovanpå o pudra lite florsocker,

gissa om det var gott,mmmmm


  

Sluta mitt lilla inlägg med den vackra bild,som tog den helgen då vi

plockade så mkt svamp,,,en höstbäck,så porlande o härlig,,


   mina vänner,,ladda för en ny vecka,,,


   ,,,Kram från Calma:=)

 

 

Av Bim - 9 oktober 2009 12:30

Hej alla besökare i min blogg! Glad


Här är en härlig höstdag,,igen,bara att njuta,

   här är jag,,dress

för success,hihi,ärtigt med väska,kryckor,nattsärk o klumpfot,

tur man ÄR gift,*L*


Annars tuffar det på,fossingen sköter sig,i stort,får onda tjing ibl,

men det är ju bara dryga veckan sen op ju,,

   lite

mindre paket än förra foten,trots att det är gipsat denna gången oxå,

   däremot

gillar jag ej skokonstruktionen,den här är mer vinglig,den förra var ju som en sandal,sas

 fossingen kanar i denna strumpa o man får passa sig,

men bara en vecka kvar tills det ska bort,,


Ja,ska väl kolla in o se vad ni andra pysslar med,

altid kul,


 här är

svampskörden vi fick när vi var ute,helgen före op,,inte så dåligt,

och detta trots att det var uppbökat nästan överallt a vildsvinen,,hmmm


Ha det nu s gott ni kan,alla o envar,på ert sätt!!

ger er denna vackra blomma från mej,från landet,,

    


         o kram  Calma:=)



 

Av Bim - 8 oktober 2009 10:16

Glad

   Calma har vaknat till liv,,,*L*


En otroligt vacker dag i Östergötland,fåglarna kvittrar utanför

antingen tror de våren är på väg eller oxå vill de att vi sätter ut fågelhuset,,*L*


Idag ska jag ej iväg på något alls,

var ju på jobbet o hälsade på igår,det är ju viktigt

det där med att ej tappa kontakten,det sociala,,när man är borta.


 Förresten,(har kanske svarat till ngr av er som gjort trevliga

inlägg i min blogg),,om min fot,vad jag op för,,

Nu kommer historian om mina fötter,,ta en kopp kaffe,för det här tar tid,haha,,,


Jag gjorde denna operationen i feb i år oxå,då på min vä-fot,

nu den högra,


Har haft,ett ganska vanligt probl för många,,med fotknölen vid stortån,

hallux valgus ,,där man för det första får en utbuktning,el vad man ska säja,

stortån drar sig mot nästa tå, och man får kanske ännu större knöl,

en del får ej värk utan har "bara" probl med att hitta skor,

Jag hade båda delarna,,vänster var värst

de går helt enkelt in i knölen,,"skapar" ett brott,lägger tillrätta o gipsar sen,

har hört att det finns olika sätt att göra detta på,

men summan av kardemumman är att man får,iaf en mindre knöl,men det bästa,,man blir smärtfri,

jag kunde ej ens ligga emot något o liknande

Olika grad av ont efteråt,denna gången var värst,men det är helt klart värt det,


Många tror att det beror på att man haft för trånga skor,tåspets,,och

det är heller inte bara en kvinnlig åkomma,

Jag frågade ortopeden som sa att det är klart det inte är bra med trånga skor,

men det är väldigt mkt genetiskt betingat detta.

(fler i min släkt som har,har haft det)


Sjukskrivningstiden varierar,från 6 v o framåt,

förra gången var det 12 v för mej,hade lite probl,fick inflammation o så,

denna g blir det troligen de 8 v som är bestämt,

har du stillasittande jobb(d har INTE jag,*L*) så kan du börja tidigare efter 3 v eller nåt,,


Men till sist,säjer jag till alla,

har ni dessa problem,o framför allt har värk,

gå till din läkare,få remiss,det är absolut värt det

Detta var fothistorian om o från mej,,


Önskar er alla en skön dag,o ber er Carpediem,då brukar det bli ganska bra,

  på er och     


Kram Calma:=)


Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards