~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Nytt blad,,,,,

Av Bim - 7 mars 2010 19:32

   Calma här,,

  

Ett nytt ljus tänder jag för mej, mina nära och kära,

för vänner som finns när man behöver dom,

för min älskade man,mitt allt,,

Han som en gång sa, "delar vi vått delar vi torrt" och pr4ecis så är det,

vi har upplevt båda delarna och vi delar verkligen allt med varandra.


Vi har underbara barn,med respektive,helt ljuvliga barnbarn,,

allt detta är en gåva,så omätbar som det bara går.


Denna veckan har varit mkt att stå i,

begravningsförening,och idag har vi tömt älskade Svens rum,

det som fanns kvar var vårt sas,,

Begravningen är den 25,sen dröjer det tills urnsättningen,

men för varje steg så känns det så skönt,att lämna det bakom sig.


  

Nu ska jag berätta något roligt,främst för oss,men mng delar oxå vår glädje,,


VI SKA FLYTTA TILL STÖRRE!!!!!!!


Mitt i all sorg och annat som hänt,så fick vi av en slump,reda på detta

hus som stått tomt sedan november,tror jag,,

Jag ringde upp och på den vägen är det,

Det ligger bara ngn kilometer längre bort än vi bor nu,,så äntligen

kan barn o barnbarn sova över hos oss,,

Det är ett hus som vi bara hyr,men det är helt ok för oss,

Bild kommer senare på detta,,

Så lite möbler som blev efter svärfar har vi kört dit,,men definitiva flytten

blir den sista maj,troligen,,

  

Att jag sen är brakförkyld igen,det är en annan historia,,


Ska kolla runt lite hos er,,

Stor kram från Calma,,

Carpediem,,

  

 
 
Ingen bild

Linda

7 mars 2010 20:17

Visst är det så, delar man vått så delar man torrt, och det har vi gjort mycket av i vår familj.
Ett nytt blad är ni värda och jag ser fram emot att få dela det med er.
Älskar dig mamsen

 
lillis

lillis

8 mars 2010 11:42

Grattis till ert nya hus, så kul.Lever man ihop så ska man dela allt i vått och torrt.Hoppas att du är bättre från din förkylning
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 mars 2010 15:02

Men vilken positiv nyhet med flytten till ett större boende! Förstår att ni gläds åt det mitt i sorgen. Visst är det underbart att ha någon som man kan dela allt med. Det är ju så det ska vara, men inte alla orkar leva upp till.
Önskar dig allt gott!
Varmaste kramar till dig och din man!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

9 mars 2010 19:38

Det är mycket som skall fixas och grejas när en anhörig går bort, men jag hoppas ni alla delar på bördan så blir det enklare för alla.
Roligt med en flytt, men ack så jobbigt innan allt är klart. Önskar er lycka till !
Kamen..

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards