~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

GoFredag bloggisar,,,,,,,,,,,

Av Bim - 29 januari 2010 16:23

                                            HEJ på er alla bloggisar,,,,,,,,,,,,,,

 

  

Börjar med en bild på vår älskade Sassa,som vi tog bort i aug.,13 år gammal,

Varför en bild på henne just nu,eller igen,vilket det kanke är,,

Ja,hon "besöker mej" rätt ofta,hon är oss alldeles närvarande,mkt påtagligt ibland,

Tro inte jag är knäpp(eller tro gärna det,då står jag för det),*L*,,MEN ibland,

så får jag bara för mej att hon ska vara där eller där,sas,

blir lite förvånad när så ej är fallet.

Men hon finns i urnan som ett bevisligt ex på att hon kroppslogen inte är hos oss,

 hon finns ändå överallt,

 

   Detta ljus är för henne speciellt,just idag och nu,,,

 

Den här platsen längtar jag till,och från o med i januari,så är det bara

Christer o jag som innehar det,

vi får dock "bara" hyra det,,men skönt att inte dela det med någon,

så vi ska börja göra iordning det som vi vill ha det,men det får o SKA  ta tid,

troligen börjar vi med staketet,som är urdåligt,,

(ser att det är vår gamla bil som står där,men å andra sidan har vi fortf den kvar,

får ej så mkt för den o så har den dragkrok,kan vara bra nu när man ska

frakta saker till landet,,

   Hehehe,,en anna lite "skön" bild,,mm,tänk att få känna det mjuka gräset under tån,,,

                                             

 

 

                                               En liten uppdatering av dagsläget här hos mej/oss........

 

Jag har åkt på en brakförkylning av maxstorlek,,

En huvudvärk som inget verkar bita på,blandar o ger i tabletter,men,det får väl ha sin gång,

Dock verkar det lossna även om jag har ont över bihålorna,,

Feber lägger vi oxå till,,

Sover ej på natten och nu är det inte BARA Christer som stör*L*,,utan det är

svårt att andas,,

Efter lite honungsvatten o så,brukar det lätta lite,,

 

Chr har besvär med sin rygg,har en gammal skada,som förmodligen

ligger i botten o spökar när även nya ryggprbl dyker upp,

Han är inne på andra veckan hemma nu,går hos sjkgmn,får behandling med rörelser

och akupunktur,,har väl blivit ngt bättre,men hmm,ja,vi får se,,

 

Ikväll blir det en hemmakväll,verkligen pga av oss båda,men mest jag som sätter

käppar i hjulen,*L*

Vi skulle varit hos kompisar på god mat,3 par skulle sammanstråla och vi har

verkligen fått knåpa för att få ihop den här kvällen,pga att vi är vårdjobbare ngr st och

självklart ej är lediga samma helger,,

 

Imorron ska vi till ett annat par,eller skulle ,ska jag väl säja,

där får man oxå pyssla för att få ihop lediga tider,

men vad göra, sånt här rår man ju inte över,,

 

Nu ska jag avsluta min "lilla" uppdatering av dagsläget,*L*

 

Önskar er allt gott,i stort o i smått

 

Glöm ej,   

 

   en fredagsdrink bjuder jag på här,,,

 

   från     Calma:=)

  

 

 

     

 
 
Ingen bild

pia

29 januari 2010 17:57

Förstår hur du tänker o menar ang Sassa. har själv haft sådana känslor, om inte med djur så med människor.
vad skönt o fint det ser ut på erat sommarställe en idyll. kram

 
Calma

Calma

29 januari 2010 18:11

hej igen,Pia,,
tack snälla du för inlägg,,

ja,hon är riktigt nära ibland,och en gång möts vi igen,helt klart,på ett kanske helt annat sätt,
vi hade ngt spec emellan oss,hon o jag,

ja ett underbart ställe,en idyll,men en del som måste göras,men det får vi ta pö om pö sas,,

ha d bäst,,kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

29 januari 2010 18:18

Vet att flera känner samma känslan som vad du gör ang. Sassa, vilket jag inte alls tycker låter konstigt. Jag har andra känningar när jag är på fritidsstället i Värmland, men efter han som vi renoverar blir det bättre. Så trist att ni inte mår bra, hoppas ni snart är friska. det måste kännas underbart att ha den röda stugan för er själva, aldrig kul att dela med andra, då känns det inte som eget och man kan inte sätta sin egna nisch på det hela.
Tar mig en drink och vandrar hemåt i mörkret med pannlampa omkring huvudet.
Ha en mysig kväll.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

29 januari 2010 18:59

Vad tråkigt att ni inte kan vara med era vänner på grund av sjukdom, men så är det ibland. Ni får ta igen det vid ett senare tillfälle.

Tack för drinken, den smakade gott!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 januari 2010 21:19

Å vilken underbart söt vovve.. Vilka snälla ögon :-)
Jag bara önskar att Doris ska bli så gammal som 13 år..
Jag skulle inte bli förvånad om även jag känner av Doris efter hon gått bort. Man får ett speciellt band till varandra..

Vilket mysigt landställe ni har. Vad jag längtar till sommaren när jag såg din bild

Ha det så bra
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
margit

margit

30 januari 2010 01:01

Vilken underbar fin bild av Sassa! Förstår att du saknar henne...det är väl därför hon kommer o hälsar på...ibland...för att påminna dig om att hon är där...
Kramis!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

30 januari 2010 07:41

Vad jag längtar efter sommaren när jag ser så vackra bilder från erat land.Vacker bild på Sassa förstår din saknad.
Krya på dig så du snart blir frisk igen
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 januari 2010 11:52

Tack för din kommentar hos mig!
Vad trist att du är så förkyld och att Christer har såna ryggproblem. Ännu tristare att behöva tacka nej till planerade bjudningar, allra helst som det har krävt en hel del pusslande med tider och datum. Hoppas verkligen att ni båda två kryar på er snart.
Att du förnimmer närvaron av din kära hund Sessa är inte alls konstigt. Man hör tassarna på golvet - fast det inte finns någon hund där. Förstår att du saknar din trogna vän.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

30 januari 2010 17:26

Hello! Åh vilket härligt sommarhus..förstår att du längtar dit. Jo ang att få klockan på bloggen. Man skapar en ny menyavdeln, lägger in html koden som du får genom att klicka på min klocka o sedan väljer du där vilken du vill ha..jätteenkelt när man väl kan det.
Ha de så jättebra!!
kramizz

http://svamlan.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

30 januari 2010 21:30

Det är inte alls konstigt, jag känner ofta närheten av mina djur som gått över till andra sidan, så får du krya på dig

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

30 januari 2010 22:31

Så ljus och fint du har fått det här, äntligen är grisarna borta. Så gullig Cina är som hjälper dig och gör det så fint.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards