~Välkommen till Calmas~

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Hej på er alla bloggvänner!

Av Bim - 28 april 2009 12:23

 Hej där,

Hur har ni det?,här knallar det på,lite småmulet,men solen lyser inombords.

Ska iväg om en timme o handla med min härliga svärfar,som fyllt 89 år,en gó kille,*L*,han bor på ett sjukhem,men har "bara" fysiska besvär,helt klar i knoppen,en riktig lurifax,med en "räv bak vart öra",hihi.


Ringde mitt jobb idag,ska ju börja jobba på måndag efter 12 v sjkskr efter en fotoperation,det blir lite som att börja på nytt,men kommer snart in i det igen,jobbar som skötare på ett boendestöd,ett bra jobb,men rätt "tungt" ibl,för huvudet,men man får hitta andningshål o saker som gör att man laddar batterierna,då går det bra,en förutsättning förresten.


Vi möts säkert här under dagen/kvällen,

tills dess,ha det som bäst,var rädda om er och

Carpediem,


kram från Calma :=)

 
 
Christel

Christel

28 april 2009 18:34

jodå har det bra, knallade i bokstavlig mening gjorde det igårkväll då vi fick lite åska här i N-V Skåne följt av några regnskurar.Lycka till med återgång till jobbet.
Kram
Christel

http://tantans.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

28 april 2009 21:14

Men oj har det redan gått 12 v sedan du opererade foten. Hujeda mig så fort det gått!
Fast det kanske inte du tycker...=))
Har det gått bra och är du nöjd med resultatet?

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

28 april 2009 22:11

hej,Cina,
(nu är detta ett test,"tilt" står d i min panna"hihi,helt glömde hur jag gör,,men jag testar,,
ja,dessa 12 v har gått väld fort,just nu så skulle jag vilja ha ett par v till på mej,inte för att jag ej vill börja jobbamutan för att fossingen svullnar så oerhört fram på em-kväll,överbelastad tror jag,men jag ska ju det,men har ju ett mkt rörligt jobb,men får försöka uncvika långpromenader o sånt första tiden,vi får se,
annars är nog resultatet över förväntan,är helt smärtfri,så skönt,
ska ju ta den andra foten oxå,i höst,

(nu ska vi se om du Cina får svaret eller om hela sverige får det)hihi,
kramen Calma

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Christel

Christel

29 april 2009 06:48

Tack för att du tittade in hos mig det var trevligt.Viken ligger ca 3,5 mil ifrån där jag bor.
Kramen
Christel

http://tantans

 
lillis

lillis

29 april 2009 06:59

Du får lycka till när du börjar att jobba igen.Cina har hjälpt mig mycket med bloggen fattade inget i början
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bim - 2 juni 2012 15:39


  Man ska inte se bakåt Om det inte är något som gynnar en,,har jag hört. Men bilden på min nacke är helt okej. Med den vill jag symbolisera att jag ej ser bakåt annat än att jag flera gånger saknat mitt bloggande även om det inte var i någon s...

Av Bim - 24 juni 2011 10:32

  Hej mina vänner!   Ville så innerligt önska er alla en Glad och Trevlig Midsommar alltifrån var och ens förutsättningar. jag ska jobba och börjar mitt helgpass kl 14.00 idag, men det får gå,har ett bra jobb,tufft ibland men ger oxå s...

Av Bim - 6 juni 2011 09:39

  denna vår Svenska Nationaldag (försökte ladda hen en fin flagga,men se det passade ej tydl,grr,*L*) Finns firande i vår hembygdsgård,men jag väljer faktiskt att ej gå idag,för första gången på länge..     som  vår älskade Sassa här(ooo,...

Av Bim - 3 juni 2011 09:54

  Hej,här är jag *L* ja eller exempel på vad jag gillar,samlar på *L* igen,,   Idag börjar helgpasset på 4 dgr,,men det går, fick ju ett så glädjande besked angående en hjärtenära vän, så nu är allt lättare. Pratade länge med henne igår ...

Av Bim - 2 juni 2011 19:05

  Denna tavlan,som är så väldigt vacker, pryder vår gästtoalett,men det är inte därför jag visar den egentligen   Men jag blir så glad av den,den är ett kinesiskt hantverk,broderad,tyg som bakstycke, hitatde den på en secondhandbutik,   ...

Presentation

Klocka

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards